או במילים אחרות: פרסום, קופירייטינג, מיתוג, תוכן, וכל מה שמוכר
שם זה הכול. זהות שמלווה אותך לאורך כל חייך.
אם זוכרים את השם - יזכרו אותך. אם השם אומר משהו עליך - עוד יותר טוב.
אם הוא גם מספיק טוב כדי לבלוט מעל רעשי הרקע הקיימים סביבך - הכי טוב!
במקרים רבים, שם של מוצר, מותג או חברה, הוא אחד הפקטורים הקריטיים בהצלחה או אי-הצלחה שיווקית.
מה שבטוח הוא, שבחירת שם, זה הדבר הקשה ביותר לקבל החלטה לגביו.
גם מטעמים אמוציונליים, וגם מן הטעם הפשוט שהבחירה היא חד פעמית.
מסרים שונים אפשר להחליף, שם זה הרבה יותר מסובך.
או בקיצור:
איך אמרת קוראים לך?
בלנדר
פלטפורמה להלוואות חברתיות בין אנשים.
נדרש שם זכיר, קליט, עכשווי שיהיה רלוונטי לנושא (be-lender)


בפלות
זה התחיל מבריף למשפטים על אריזה חדשה של וופלים עלית, שקיבלנו, שותפי רוני אפלבוים ואני. כך יצרנו את "שפת הבפלה" שמופיעה על אריזות המוצר. "בא-פלי משהו מתוק", בא-פלי בפלה!" "בא-פלי טוב הבפלה הזאת". "מה המצב? הכל בפלה!" ועוד.
ואז פתאום מישהו אמר: "אז למה שלא נקרא לזה "בפלות".
והשאר רשום בדברי ימי האריזות...
Medica
שם לרשת ארצית של מרכזים רפואיים.
בריף שהגיע מכיוונו של ברוך נאה. נדרש שם ברור, מבדל וזכיר.
שם שיוכל לעמוד בגאון מול שם מוביל כמו 'אסותא'


מרק רגע
סדרת המרקים להכנה מהירה של המותג הפרטי שופרסל.
שם שמספר את כל הסיפור
סנטרל פארק
חברת ניהול חניונים שהיתה בתחילת דרכה להפוך
להיות מהמובילות בישראל, חיפשה שם שיבטא בדיוק את זה.


שוקו ״שוֹק״
השנה 2005
תנובה מחפשת מותג שיחליף את "קרלו" אשר נתפס כמותג לילדים
אך לא היה מקובל בקרב אחיהם הגדולים יותר, בני העשרה.
הבריף: שם צעיר, מעורר, שישדר אנרגטיות.
לאחר תהליך של כחצי שנה, יחד עם רוני אפלבוים, נבחר השם "שוק".
הילוך שישי
קבוצת מוסכים בראשות 'סובארו יפו', 'יונדאי ראשון' ואחרים,
החליטה להתאגד ולמתג את עצמה תחת קורת גג אחת.
כך נולדה קבוצת הילוך שישי.

דלורית
Butternut squash - כך נקרא הירק הזה בארה"ב.
הבריף של היבואן והיזם שוקי בן פורת למשרד הפרסום:
שם שמצד אחד יחזק את הערך הקלורי הנמוך שלו,
ומצד שני שישייך אותו למשפחת הדלועים.

יו בנק
לשעבר אינווסטק בנק, בנקאות פרטית.
נרכש ע"י קבוצת הבנק הבינלאומי וחיפש לשנות את השם.
הבריף: אישי, יוקרתי. מאוד יוקרתי.


מכבי שלי
מכבי שירותי בריאות חיפשה שם לרובד העליון בשירותי הבריאות הנוספים (שב"ן).
לתת הרגשה שחושבים עליך. מכל הלב. רק למענך.
אקמול פוקוס
חברת טבע עמדה להוציא כדור חדש ממשפחת אקמול
אשר יתמקד במיגרנה ובכאבי ראש חזקים.
התוספת "פוקוס" עשתה בדיוק את זה.


אקסטריפ
אריק ברא"ז, מראשי החברה הגיאוגרפית בזמנו, הרוח החיה מאחורי מסעות "איסוזו צ'אלנג'" ו"מלכת המדבר", יצא לעצמאות, הקים חברה לטיולי חוויה ואקסטרים, וחיפש שם מתאים.
התוצאה: אקסטריפ.
שמפופו
סיומו של תהליך ארוך למציאת שם לשמפו נגד כינים של חברת טבע.
השם היה אמור לדבר אל ילדים ולייצר להם תחושת כיף לחפוף את הראש.
יאללה, תביא שמפופו!


סנייפר
חברה לדיוור ישיר ממוקד מטרה, חיפשה שם שיבטא את הדיוק בהגעה ובניטור לקהלים ספציפיים. השם סנייפר (צלף) פגע בול.
